3 Tips voor het beheer van de online reputatie van jouw bedrijf

Wanneer iemand leert over een nieuw bedrijf of een nieuwe dienst waarin hij of zij geïnteresseerd is, wat is het eerste wat je doet om meer informatie te vinden. Ze Google het. En raad eens wat ze onvermijdelijk zullen vinden in die Google-zoekresultaten? Yup. De Google reviews voor het bedrijf in kwestie. De goede, de slechte, en de ronduit lelijke rechtse die er zijn voor iedereen om te zien.

Potentiële klanten zien de sterrenscore, de score en het aantal beoordelingen die onder de bedrijfsnaam worden vermeld. Of de bedrijfseigenaren het nu leuk vinden of niet, deze worden gebruikt als indicatoren om bedrijven te evalueren. Inclusief die van u.

Ze worden meestal weergegeven op de top van de zoekmachine resultaten, dus ze zijn vrij moeilijk te missen.

Ben je op zoek naar of wil jij goedkoop Google reviews kopen? Klik dan hier.

3 Tips voor het beheer van de online reputatie van jouw bedrijf

Boost de SEO van de websites die je bezit

Je kunt geen slechte recensies verwijderen, tenzij je de recensent kunt overtuigen om het zelf te verwijderen. Het is de online wereld, dus trollen zijn vrij gebruikelijk.

Maar wat als je een gemiddelde waardering hebt voor Yelp? Wat als je niet wilt dat consumenten links naar reviewsites zien? Hoewel je recensies niet kunt laten verdwijnen, kun je de links naar deze sites wel overtreffen.

In plaats van links naar Yelp en Tripadvisor, zouden consumenten links naar jouw pagina’s moeten zien. Je kunt dit doen door de URL van jouw site te verbinden met andere websites die je bezit. Probeer een link naar je Instagram-account te plaatsen op je Facebook-account. Of plaats de URL van jouw site op jouw Youtube- en LinkedIn-account.

Vervolgens moet je de domeinbevoegdheid van elke webpagina vergroten. Creëer gastposts op gezaghebbende sites in jouw branche en voeg links toe aan jouw website. Je kunt ook jouw social media-accounts optimaliseren en killer-content publiceren, om vooruit te komen in het spel.

Reageer op negatieve beoordelingen

Een andere manier om ernstige schade te herstellen is door te reageren op negatieve recensies.

Reageer op een beleefde manier op negatieve recensenten. Als ze klagen vanwege slechte klantenservice, bied hen dan een korting aan. Als hun afspraak werd vertraagd, bied hen dan een gratis consult aan. Het zal de slechte recensies niet doen verdwijnen. Maar klanten die deze slechte recensies lezen zullen een reactie en de bereidheid om eventuele problemen te corrigeren op prijs stellen.

Bereik trouwe klanten en abonnees

Slimme verkopers weten dat de beste manier om beoordelingen te krijgen is om te vragen. Stuur e-mails naar klanten in jouw mailinglijst. Bereik consumenten in jouw eigen netwerk. Deze mensen houden waarschijnlijk van uw producten en diensten, dus je zult zeker een positieve recensie krijgen. Als je eenmaal de hand hebt uitgestoken, geef dan incentives. Geef kortingen, coupons of giveaways-in ruil voor een eerlijke recensie.

Hoewel deze tactiek negatieve recensies niet volledig zal begraven, kan het er in ieder geval meer zijn. Dit kan nieuwe klanten aanmoedigen om de slechte commentaren te negeren en een sprong in het diepe te maken.

Lees ook: Dingen die ik heb geleerd van de culinaire school die elke thuiskok zou moeten weten…