Voor- en nadelen van het inhuren van een marketingbureau

Het kan aantrekkelijk lijken om een heel team van mensen te hebben die voor je merk zorgen, vooral omdat het je de mogelijkheid geeft om je aandacht elders te richten. Aan deze luxe hangt echter een prijskaartje – de meeste marketingbureaus rekenen een flinke vergoeding voor hun diensten. Dit kan je uiteindelijk meer kosten dan het afhandelen van je eigen marketing of het inhuren van een freelancer om het voor je te doen.

Wat zijn dan de voor- en nadelen van het inhuren van een marketingbureau? In dit artikel gaan we in op de grootste voordelen en de mogelijke nadelen van het inschakelen van een bureau voor de marketing van je bedrijf.

Voordelen

#1: Creative Minds
Creativiteit staat boven aan elke discussie over de voor- en nadelen van het inhuren van een marketingbureau. De meeste marketingbureaus hebben creatieve directeuren met veel ervaring in het creëren van marketingcampagnes. Onder die creative directors zitten hele teams van getalenteerde copywriters, ontwerpers en animatoren te wachten om hun creativiteit te tonen. Deze mensen kunnen een eenvoudig zakelijk concept, zoals de verkoop van producten, omzetten in een reclame monsterwerk, een website of een billboard dat tot nadenken stemt en bewondering oproept.

#2: Gebieden van deskundigheid
Een full-service marketingbureau – zoals WooCommerce hosting – heeft hele afdelingen die zich bezighouden met verschillende aspecten van marketing. Aan het hoofd van deze afdelingen vind je senior managers met jarenlange ervaring. Of je nu een nieuwe website, een tv-commercial of social media management nodig heeft, je bureau kan jou al deze diensten aanbieden.

Nadelen

#1: De kosten
Een marketingbureau is ook een bedrijf. Dit betekent dat het zijn eigen salarissen, belastingen en andere uitgaven heeft die gedekt moeten worden. Om dit te doen, moet het een prijs vaststellen voor zijn diensten. De meeste bureaus zijn echter transparant over hun prijzen en hun facturen zijn zeer duidelijk en eerlijk. Ze kunnen ook bereid zijn om compromissen te sluiten met betrekking tot hun honorarium structuur, zodat je uiteindelijk misschien minder betaalt dan je had verwacht.

#2: Gebrek aan ervaring in de industrie
Sommige bureaus hebben slechts in een klein aantal bedrijfstakken gewerkt. Als je uit een niche branche komt, is de kans groot dat sommige marketingbedrijven niets van jouw vakgebied afweten. Houd dit in gedachten bij het zoeken naar een bureau. Kijk naar hun eerdere werk en zorg ervoor dat ze eerder met klanten uit jouw vakgebied hebben gewerkt.

Lees ook: De voordelen van lasersnijden